ALGEMENE VOORWAARDEN
ARTIKEL 1. DEFINITIES
1.1. Esther Stevens: de eenmanszaak Esther Stevens, gevestigd te Weesp en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 32134107.
1.2. Klant: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die met Esther Stevens een overeenkomst is aangegaan.
1.3. Onder ‘algemene voorwaarden’ wordt verstaan: het geheel als bepalingen zoals die in dit document zijn opgenomen.
1.4. Diensten: alle diensten die Esther Stevens voor de klant gaat uitvoeren. Hieronder worden onder andere verstaan maar niet uitsluitend: het als spiritueel coach helpen van ondernemers (to-be) en particulieren bij hun innerlijke groei door middel van 1:1 coaching, groepsprogramma’s, online trainingen en retreats. Tevens de verkoop van het boek “Ik ben goed zoals ik ben”.
1.5. Overeenkomst: de overeenkomst tussen Esther Stevens en de klant op basis waarvan Esther Stevens de diensten zal gaan uitvoeren.
1.6. B2B: de natuurlijke of rechtspersoon die handelt uit naam van een beroep of bedrijf, een zakelijke klant.
1.7. Informatie: alle gegevens die de klant aan Esther Stevens aanlevert.
1.8. Schriftelijk: per brief, e-mail of digitale berichtgeving zoals WhatsApp.
1.9. Vertrouwelijke informatie: alle financiële-, zakelijke- en persoonsgegevens die door de klant en/of Esther Stevens worden verstrekt, ingevoerd, opgeslagen en verwerkt.
1.10. Website: www.esther-stevens.nl.
ARTIKEL 2. TOEPASSELIJKHEID VAN DEZE ALGEMENE VOORWAARDEN
2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle door Esther Stevens gedane aanbiedingen, uitgebrachte offertes, gesloten overeenkomsten, verrichte diensten, andere verrichte handelingen en facturen tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
2.2. Door een akkoord via de e-mail en het plaatsen van een bestelling via de website, en expliciet akkoord te geven, verklaart de klant dat hij/zij kennis heeft genomen van deze algemene voorwaarden en akkoord gaat met de inhoud hiervan.
2.3. Als er verschillen zijn tussen bepalingen uit deze algemene voorwaarden en bepalingen in een getekende overeenkomst, gaan de bepalingen uit de overeenkomst boven de bepalingen in deze algemene voorwaarden.
2.4. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op handelingen en/of werkzaamheden die door derden worden uitgevoerd die door Esther Stevens zijn ingehuurd voor het uitvoeren van werkzaamheden binnen deze overeenkomst.
2.5. De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden en/of inkoopvoorwaarden van de B2B klant worden uitdrukkelijk van de hand gewezen. Andere voorwaarden zijn dus niet van toepassing op de gesloten overeenkomst.
2.6. Esther Stevens mag de algemene voorwaarden altijd wijzigen, ook voor bestaande overeenkomsten.
2.7. Als Esther Stevens de algemene voorwaarden wijzigt, zal Esther Stevens de klant hiervan zowel per e-mail als ook via een eventueel online account van de klant op de hoogte stellen.
2.8. In geval van een wijziging van de algemene voorwaarden mag de klant de overeenkomst ontbinden vanaf het moment dat de nieuwe algemene voorwaarden geldig worden, of tot maximaal 7 dagen na het in werking treden van de nieuwe algemene voorwaarden.
2.9. Esther Stevens en de klant zullen in overleg een nieuwe bepaling opstellen om de ongeldig verklaarde bepaling te vervangen. Hierbij moet het doel en de strekking van de ongeldig verklaarde bepaling in het achterhoofd worden gehouden.
ARTIKEL 3. AANBOD
3.1. Als een aanbod van Esther Stevens een beperkte geldigheidsduur heeft, wordt dit duidelijk in het aanbod of op de website aangegeven. Als er geen termijn is aangegeven, is het aanbod geldig tot 14 dagen na de datum waarop het aanbod is uitgebracht. Als de klant het aanbod niet binnen die 14 dagen accepteert, vervalt het aanbod. Het aanbod is daarnaast onder voorbehoud van beschikbaarheid.
3.2. Zolang de klant het aanbod niet binnen de genoemde termijn heeft geaccepteerd, mag Esther Stevens het aanbod en de bijbehorende tarieven intrekken of wijzigen.
3.3. Esther Stevens geeft in het aanbod aan welke dienst of welk product wordt aangeboden en welk tarief hievoor wordt gehanteerd. Eventuele bijkomende kosten en/of verzendkosten worden tevens vermeld.
3.4. Als blijkt dat de klant bij de aanvraag onjuiste en/of onvolledige gegevens heeft doorgegeven, mag Esther Stevens de tarieven en aanvullende voorwaarden aanpassen.
3.5. Het aanbod en/of de speciale actie geldt niet automatisch voor vervolgopdrachten.
3.6. Het aanbod bevat een volledige omschrijving van de aangeboden diensten, de beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de klant mogelijk te maken.
3.7. Esther Stevens mag een vooruitbetaling van 100% van het overeengekomen tarief aan de klant in rekening brengen. De werkzaamheden zullen pas starten nadat de betaling is voldaan. Losse inspiratiesessies worden na afloop van de sessie in rekening gebracht.
3.8. Esther Stevens mag de tarieven tussentijds wijzigen. Als de tarieven van overeengekomen diensten stijgen na het sluiten van de overeenkomst, dan mag de klant de overeenkomst annuleren per de datum dat de prijsverhoging ingaat. Prijsverhogingen door wettelijke regelingen of bepalingen zijn hierbij uitgesloten.
3.9. Als de klant een abonnement of overeenkomst voor onbepaalde tijd met Esther Stevens heeft gesloten, en Esther Stevens de tarieven verhoogt met een percentage gelijk aan de stijging van de dienstenprijsindex die is vastgesteld door het CBS, kan de klant de overeenkomst niet tussentijds ontbinden.
3.10. Alles wat buiten het aanbod aan de klant wordt geleverd, wordt beschouwd als meerwerk en mag als zodanig in rekening worden gebracht.
3.11. Esther Stevens kan niet aan het aanbod worden gehouden als de klant redelijkerwijs kon begrijpen dat het aanbod, of een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing, verschrijving of typefout bevat.
ARTIKEL 4. OVEREENKOMST, MEERWERK, ONTBINDEN EN ANNULEREN
4.1. De overeenkomst komt tot stand vanaf het moment dat de klant akkoord via de e-mail stuurt en/of een bestelling via de website plaatst. Wijzigingen in gesloten overeenkomsten kunnen alleen schriftelijk worden gedaan en zijn pas geldig wanneer deze door Esther Stevens en de klant zijn geaccepteerd.
4.2. Na het sluiten van de overeenkomst zal Esther Stevens binnen de afgesproken termijn starten met de werkzaamheden. Als de klant het aanbod elektronisch heeft geaccepteerd, bevestigt Esther Stevens de acceptatie van het aanbod. Zolang Esther Stevens de acceptatie niet heeft bevestigd, mag de klant de overeenkomst kosteloos ontbinden.
4.3. Esther Stevens mag bepaalde werkzaamheden uit laten voeren door derden of zich laten ondersteunen zonder dat de klant daarvan vooraf op de hoogte gesteld dient te worden.
4.4. Als Esther Stevens door onvoorziene omstandigheden, die op het moment van het opstellen van het aanbod nog niet bekend waren, meer werk moet uitvoeren dan is overeengekomen in het aanbod, mag Esther Stevens de daaruit voortkomende meerkosten als meerwerk aan de klant in rekening brengen.
4.5. De niet B2B-klant kan een overeenkomst die betrekking heeft op een aankoop van een dienst en/of het boek binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen ontbinden zolang de werkzaamheden nog niet van start zijn gegaan. Esther Stevens mag vragen naar de reden van herroeping, maar mag de klant niet verplichten tot het geven van de redenen van ontbinding.
4.6. De in artikel 4.5 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de overeenkomst is gesloten en/of het boek door de klant is ontvangen. Indien de klant gebruik maakt van het herroepingsrecht, meldt de klant dit schriftelijk binnen de termijn aan Esther Stevens.
4.7. Indien de klant gebruik maakt van het herroepingsrecht op producten, meldt de klant dit schriftelijk binnen de termijn aan Esther Stevens.
4.8. Zo snel mogelijk daarop, maar binnen maximaal 14 dagen, zendt de klant het product terug naar Esther Stevens. Het risico van het retourneren, beschadiging van het product en de retourkosten komen voor rekening van de klant, bewijs van retour kan worden geleverd door een verzendbewijs.
4.9. Ongefrankeerde retourzendingen worden niet geaccepteerd.
4.10. Zodra Esther Stevens de retourzending ontvangen heeft, ontvangt de klant binnen 14 dagen het betaalde bedrag retour op het rekeningnummer waarmee de bestelling is gedaan.
4.11. Wanneer het traject of een overeenkomst tussentijds wordt beëindigd, blijft de niet B2B-klant altijd verplicht de reeds geleverde diensten naar rato te voldoen.
4.12. Indien de overeenkomst B2B is gesloten, blijft bij tussentijdse beëindiging het volledige bedrag opeisbaar.
4.13. Een losse coaching of inspiratiesessie kan tot 48 uur voor aanvang van de sessie kosteloos worden verplaatst. Bij verplaatsing binnen 48 uur, het voor de tweede keer verplaatsen van dezelfde sessie of het niet tijdig aanwezig zijn wordt de volledige sessie alsnog in rekening gebracht, of wanneer deze al is voldaan wordt deze niet geresituteerd. In geval van een traject komt de sessie te vervallen.
4.14. Indien de klant over gaat tot annulering van de overeengekomen coaching- of inspiratiesessie (in geval van een niet-B2B klant na de termijn uit artikel 4.5), is de klant gehouden tot het betalen van een vergoeding voor de gereserveerde tijd:
- annulering tot 30 dagen voor aanvang werkzaamheden: 30% van het in de offerte overeengekomen bedrag;
- annulering binnen 30 dagen voor aanvang werkzaamheden: 50% van het in de offerte overeengekomen bedrag;
- annulering binnen 14 dagen voor aanvang werkzaamheden: 65% van het in de offerte overeengekomen bedrag;
- annulering binnen 7 dagen voor aanvang werkzaamheden: 75% van het in de offerte overeengekomen bedrag;
- annulering binnen 2 dagen voor aanvang van de werkzaamheden of indien de klant niet op het overeengekomen tijdstip voor de sessie aanwezig is zal 100% van het overeengekomen bedrag in rekening gebracht worden.
4.15. Het door de klant geaccepteerde aanbod, eventueel gesloten overeenkomst en deze algemene voorwaarden vormen samen de volledige weergave van de rechten en verplichtingen van beide partijen en vervangen alle eerdere schriftelijke en mondelinge afspraken.
ARTIKEL 5. UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST
5.1. Iedere overeenkomst tussen Esther Stevens en de klant is een inspanningsverplichting waarbij Esther Stevens de verplichtingen naar beste vermogen en inzicht zal uitvoeren, met de nodige zorgvuldigheid en vakmanschap. Esther Stevens kan echter niet verantwoordelijk worden gehouden als het resultaat niet aan de verwachtingen van de klant voldoet.
5.2. Esther Stevens zorgt ervoor dat (vertrouwelijke) informatie die de klant aan Esther Stevens levert zodanig wordt beveiligd dat deze gegevens niet beschikbaar zijn voor onbevoegde personen.
5.3. De klant is verplicht om alle informatie die nodig zijn voor de uitvoering van de werkzaamheden, zoals persoons- en bedrijfsgegevens en informatie over of met betrekking tot de uit te voeren werkzaamheden en relevante informatie waar Esther Stevens om verzoekt, tijdig aan Esther Stevens beschikbaar te stellen. De klant is verantwoordelijk voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van deze gegevens, ook als ze van derden afkomstig zijn.
5.4. Als de klant de gegevens uit artikel 5.3 niet of niet-tijdig aan de klant beschikbaar stelt en de uitvoering van de werkzaamheden daardoor vertraging oploopt, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de klant. Daarnaast mag Esther Stevens eenzijdig besluiten om de uitvoering van de werkzaamheden op te schorten tot het moment dat de gegevens door Esther Stevens zijn ontvangen.
5.5. Als door toedoen van Esther Stevens de uitvoering van de diensten vertraging oploopt door ziekte of vanwege andere onvoorziene (persoonlijke) omstandigheden, zal Esther Stevens dit zo snel mogelijk schriftelijk, maar altijd binnen 24 uur, aan de klant meedelen.
5.6. Esther Stevens voert de coachingsessies uit op haar eigen locatie. Indien de klant kenbaar maakt de coachingsessies op een andere locatie wenst te laten plaatsvinden, dan kan er in overleg met Esther Stevens een afspraak worden ingepland. Eventuele kosten voor het reserveren/gebruik van deze externe locatie zijn voor rekening van de klant.
5.7. Indien de klant te maken heeft met psychiatrische- en/of persoonlijkheidsproblematiek wordt de klant geacht deze klachten eerst met behulp van behandelingen in de GGZ op te lossen. Indien de klant toch start met het traject en/of online cursus en de bijbehorende sessies, wordt de klant geadviseerd dit eerst met de behandelende medisch arts of behandelaar te bespreken.
5.8. In geval van een traject met een vooraf bepaalde duur is de klant is zelf verantwoordelijk voor het tijdig inplannen van afspraken en/of coachingsessies. Niet tijdig ingeplande afspraken en/of sessies komen te vervallen na afloop van de duur van de overeenkomst. Tevens kan door de klant geen aanspraak meer gemaakt worden op niet of nog niet genoten onderdelen van de opdracht in welke vorm dan ook.
5.9. In uitzondering op artikel 5.8 kan, tenzij anders overeengekomen, het traject enkel in extreme situaties en alleen na overleg met Esther Stevens met maximaal 2 weken worden verlengd.
ARTIKEL 6. RECHTEN EN VERPLICHTINGEN VOOR DE KLANT
6.1. De klant moet zich houden aan de bepalingen zoals deze zijn opgenomen in deze algemene voorwaarden.
6.2. De klant is verplicht om wijzigingen in de gegevens zoals genoemd in artikel 5.3. snel aan Esther Stevens te melden.
6.3. De klant is verplicht om klachten over de door Esther Stevens geleverde diensten en/of producten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 7 dagen na een sessie of binnen 30 dagen na afronding van de opdracht, aan Esther Stevens te melden. Esther Stevens streeft ernaar binnen 5 werkdagen op de klacht te reageren.
6.4. De klant is verplicht Esther Stevens een redelijk termijn te geven om de klacht en/of het geconstateerde gebrek te herstellen. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.
6.5. Eén jaar na levering van de producten en/of diensten vrijwaart de klant Esther Stevens van alle juridische claims naar aanleiding van die geleverde diensten en/of producten.
6.6. Als Esther Stevens inloggegevens met de klant deelt, dan is de klant verantwoordelijk voor deze gegevens. Esther Stevens is niet aansprakelijk voor misbruik en/of verlies van de inloggegevens en mag ervan uitgaan dat de klant degene is die inlogt door middel van de met de klant gedeelde inloggegevens.
6.7. Er bestaat geen herroepingsrecht, als de klant een zakelijke opdrachtgever is.
6.8. De klant zal na aankoop direct toegang krijgen tot de online leeromgeving waar de content van de cursus te zien is. Bij annulering van de online cursus komt alleen het deel wat nog niet is vrijgegeven voor restitutie in aanmerking. Indien de gehele cursus direct wordt vrijgegeven is er, tenzij anders is overeengekomen, in zijn geheel geen restitutie mogelijk.
6.9. Er bestaat geen herroepingsrecht, als de klant een zakelijke opdrachtgever is.
ARTIKEL 7. BIJZONDERE BEPALINGEN COACHING, ONLINE CURSUSSEN, ONLINE LEEROMGEVING, GROEPSACTIVITEITEN, EVENEMENTEN EN RETREATS
COACHING
7.1. Er is door de klant geen enkel recht of verplichting te ontlenen aan het traject, het programma en/of de sessies en ieder handelen van de klant is voor zijn/haar eigen rekening en risico. Esther Stevens aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor de wijze waarop de klant de aan hem/haar gedoceerde wijze en methode van Esther Stevens in de praktijk tot uitvoering brengt.
7.2. De inhoud van de sessies zijn niet bedoeld ter vervanging van medisch advies van een psycholoog of psychiater.
Het gebruik van het traject en eventuele beslissingen die genomen worden naar aanleiding van de sessies en/of het traject, is voor eigen verantwoordelijkheid van de klant. Esther Stevens aanvaard geen aansprakelijkheid in welke vorm dan ook. Daarnaast heeft Esther Stevens het recht om de sessies te staken totdat er contact is geweest met een (huis)arts, medisch specialist, psycholoog of psychiater als Esther Stevens dit nodig acht.
7.3. De klant erkent dat eventueel resultaat niet direct zicht- en meetbaar zal zijn en dat eventuele resultaten afhankelijk zijn van de inzet van de klant zelf en de manier waarop de klant de opdrachten uitvoert. Esther Stevens geeft geen enkele garanties voor het behalen van een bepaald resultaat door de klant.
7.4. Esther Stevens geeft in het aanbod aan hoe lang de content binnen de online leeromgeving beschikbaar blijft nadat het traject/de online cursus is afgelopen. Indien Esther Stevens toch besluit materiaal (eerder) te verwijderen of te verhuizen, stelt Esther Stevens de klant hier drie maanden voorafgaand aan de verhuizing of verwijdering van op de hoogte, via het meest recente bekende e-mailadres van de klant. De klant is zelf verantwoordelijk voor het tijdig volgen van de content en eventueel downloaden van bestanden.
7.5. Indien de klant langer toegang wil houden tot de content, kan de klant bij Esther Stevens een verzoek indienen voor eventuele verlenging van de toegang tot de content.
7.6. Esther Stevens mag de content binnen een traject/online cursus en de online leeromgeving uitbreiden, beperken of aanpassen in verband met kwalitatieve verbeteringen zodra Esther Stevens dit nodig acht.
7.7. Wanneer Esther Stevens vaststelt dat de klant haar inloggegevens met derden deelt, dan wel dat derden door toedoen van de klant toegang hebben gekregen tot de online community en/of afgeschermde content van Esther Stevens, mag Esther Stevens de toegang tot deze gegevens en de community voor de klant, zonder voorafgaande waarschuwing, ontzeggen.
7.8. Esther Stevens maakt gebruik van software van een derde partij (leverancier) om de content binnen de online leeromgeving digitaal aan de klant beschikbaar te stellen. Esther Stevens kan niet garanderen dat die software altijd en overal te bereiken is en aanvaard geen aansprakelijkheid voor het tijdelijk niet bereikbaar zijn van de content.
7.9. Indien Esther Stevens is verhinderd voor een overeengekomen 1:1 sessie binnen het traject, zal in overleg met de klant de sessie worden verplaatst.
7.10. De klant is niet gerechtigd screenshots te maken van de online trainingen, de online leeromgeving en/of masterclasses en via social media te delen tenzij dit gebeurt met expliciete toestemming van Esther Stevens.
7.11. Esther Stevens geeft de klant de mogelijkheid, om binnen het traject of de online cursus met een vooraf bepaalde duur, een ingeplande 1:1 sessie maximaal één keer te verplaatsen, mits dit 24 uur voor aanvang van de sessie aan Esther Stevens wordt gemeld. Indien de klant dit niet uiterlijk 24 uur voor aanvang van de sessie aan Esther Stevens meldt, de klant zonder afmelding niet aanwezig is voor de sessie of dezelfde sessie voor een tweede keer wenst te verplaatsen, komt de sessie te vervallen. Vervallen of gemiste sessies kunnen niet worden ingehaald.
7.12. Esther Stevens mag, wanneer de klant in termijnen betaalt en de termijnbetaling(en) niet-tijdig heeft gedaan, het recht op deelname aan het traject/het programma en toegang tot de online leeromgeving blokkeren (opschorten) tot er een betaling heeft plaatsgevonden. Indien de toegang tot een online leeromgeving is ontzegt, zal de klant weer toegang krijgen zodra de betaling(en) zijn voldaan.
7.13. Esther Stevens beheert een online community in de vorm van een Facebook groep. Wanneer de klant dit wil kan de klant lid worden van deze online community door toegang tot deze groep te vragen. Alleen klanten met een actief coachingtraject zijn gerechtigd om aan deze groep deel te nemen. De online community wordt aangeboden als extra dienstverlening, de klant kan hier geen enkele rechten aan ontlenen en het staat Esther Stevens vrij deze online community te beëindigen.
7.14. De klant kan in de online community van Esther Stevens berichten plaatsen. De klant is te allen tijde verantwoordelijk voor de inhoud van de berichten die worden geplaatst. Berichten mogen geen reclame, ongevraagde acquisitie, spam, discriminerende, pornografische, beledigende of bedreigende inhoud bevatten of op andere manier wijze de wet overtreden en andere deelnemers schaden. Esther Stevens mag deze informatie altijd zonder opgaaf van redenen verwijderen.
7.15. Als de klant de sfeer binnen de cursus, het traject of de Facebook community verstoort door haar gedrag, of berichten plaatst in de community welke in strijd zijn met artikel 7.14, dan mag Esther Stevens de klant de toegang ontzeggen en toekomstige deelname weigeren. Dit heeft geen enkele invloed op door de klant betaalde gelden of betalingsverplichtingen van de klant.
7.16. Restitutie van de door de klant aangeschafte ticket(s) voor een van de livedagen en/of live evenementen van Esther Stevens is slechts mogelijk indien het gaat om een particuliere klant en tot 48 uur na aankoop van het ticket. De klant die zakelijk een ticket heeft gekocht, maakt geen aanspraak op restitutie van het ticket.
De klant is wel altijd gerechtigd het deelnamebewijs aan een ander persoon over te dragen zolang de persoon aan dezelfde deelnamevoorwaarden voldoet. De klant dient uiterlijk 7 dagen voor aanvang de gegevens van de nieuwe deelnemer aan Esther Stevens door te geven. Indien mogelijk kan het ticket in overleg met Esther Stevens ingezet worden voor een andere datum mits deze beschikbaar is.
7.17. Indien Esther Stevens door onvoldoende aanmeldingen, verhindering van Esther Stevens of ingehuurde derden en/of overmacht (zoals genoemd in artikel 11) genoodzaakt is om de livedag of het live evenement te verplaatsen, of op een andere locatie laat plaatsvinden, behoudt de klant het recht op aanwezigheid voor de dienst voor de nader te bepalen datum. Indien de klant op de nader te bepalen datum niet aanwezig kan of wil zijn, heeft de klant de keuze voor restitutie van het betaalde bedrag, livedagen behorende bij een traject worden niet gerestitueerd. De klant ontvangt binnen 14 dagen het betaalde bedrag retour op het rekeningnummer waarmee het ticket is aangeschaft.
7.18. De kennis die door de klant wordt opgedaan, mag niet worden gekopieerd en mag alleen voor eigen doeleinden gebruikt worden.
7.19. In aanvulling op artikel 7.18 is het de klant niet toegestaan, ongeacht (volledige) deelname of niet, om binnen 12 maanden na afronding van het traject en/of het programma een soortgelijk traject/programma al dan niet met referentie naar of volgens de methode van Esther Stevens aan te bieden of te doen geven. Als Esther Stevens waarneemt dat de klant de content geheel of gedeeltelijk heeft gekopieerd, is het aan de klant om aan te tonen dat dit niet het geval is, en is artikel 9 van toepassing.
7.19. Deelname van de klant aan een online groepsactiviteit kan niet worden verplaatst of ingehaald in geval van afwezigheid. Esther Stevens maakt een planning voor de groepsactiviteiten en stelt de klant daarvan tijdig op de hoogte. Indien mogelijk kan Esther Stevens de content en/of opname van een groepssessie delen met de klant. Het niet (kunnen) deelnemen leidt niet tot restitutie van betaalde gelden of opschorting van een betalingsverplichting.
7.20. Indien Esther Stevens door overmacht (genoemd in artikel 12) genoodzaakt is om een online groepsactiviteit, welke onderdeel is van een traject, te verplaatsen, behoudt de klant het recht op aanwezigheid voor activiteit voor de nader te bepalen datum.
7.21. Het is Esther Stevens altijd toegestaan om de overeenkomst tussentijds te beëindigen als nieuwe feiten en/of omstandigheden ervoor zorgen dat er een breuk in de vertrouwensrelatie is ontstaan. Esther Stevens zal in dat geval het resterende bedrag van het traject aan de klant retourneren, maar is niet gehouden tot het betalen van een schadevergoeding aan de klant.
7.22. Als de klant de sfeer binnen de groepsactiviteit of workshop verstoort door zijn/haar gedrag, dan mag Esther Stevens de klant de toegang ontzeggen en toekomstige deelname weigeren. Dit heeft geen enkele invloed op door de klant betaalde gelden of betalingsverplichtingen van de klant.
RETREATS, GEBRUIK ACCOMODATIE
7.23 De retreats vallen onder het aanbod zoals genoemd in artikel 3.1.
7.24. De betaling van de contractueel overeengekomen prijs van de retreat geschiedt in vooraf vastgestelde termijnen, tenzij anders overeengekomen.
7.25. Esther Stevens behoudt zich het recht voor om een aanbetaling aan de klant te factureren alvorens Esther Stevens definitief een retreat voor de klant reserveert. Het restantbedrag dient 7 dagen voor aanvang van de retreat te zijn voldaan.
7.26. Op verzoek van de klant kan de retreat tevens vooraf in zijn geheel betaald worden. Er is in dat geval geen sprake van een aanbetaling maar gehele facturatie vooraf.
7.27. De klant is verplicht zelf tijdig de reis- en annuleringsverzekering af te sluiten en in het bezit te zijn van geldige reisdocumenten.
7.28. Eventuele vluchten van en naar de locatie van de retreat dienen zelf door de klant te worden geboekt.
7.29. De retreat zal slechts doorgang vinden bij het halen van het minimum aantal deelnemers.
7.30. Esther Stevens en/of ingehuurde begeleiders kunnen nimmer aansprakelijk worden gesteld voor opgelopen schade en/of letsel bij activiteiten. Deelname aan retreats van Esther Stevens en de bijbehorende activiteiten komen geheel voor risico van de klant.
7.31. Tijdens de retreats kunnen foto’s en ander beeldmateriaal worden gemaakt. Esther Stevens kan dit gebruiken voor promotionele doeleinde op onder andere de website of social media. Ook kan dit beeldmateriaal gebruikt worden op websites van partners. De klant die niet zichtbaar wil zijn, dient dit vooraf aan Esther Stevens kenbaar te maken. Op verzoek zal Esther Stevens dit beeldmateriaal verwijderen als de betreffende klant duidelijk herkenbaar op de foto te zien is.
7.32. Indien de klant fysieke en/of mentale problemen heeft of deze verwacht te krijgen tijdens de retreat, is de klant verplicht dit voorafgaand aan de retreat aan Esther Stevens te melden. Wanneer de klant dit niet tijdig meld, behoudt Esther Stevens het recht de klant het recht op (verdere) deelname aan de retreat te ontzeggen. Eventuele kosten die daarmee gemoeid zijn, komen voor rekening van de klant.
7.33. Het is de klant niet toegestaan om, zonder toestemming van Esther Stevens en de andere deelnemers, informatie die de privacy van de deelnemers kan schaden via massamedia (pers) of social media naar buiten te brengen.
7.34. De klant is verantwoordelijk voor het gebruik van de accommodatie.
7.35. De klant dient de accommodatie op dezelfde wijze achter te laten als in de staat waarin de accommodatie is aangetroffen.
7.36. De klant dient zich te houden aan de geldende wet- en regelgeving en de door Esther Stevens opgestelde gedragsregels in de accommodatie.
7.37. Indien de klant de accommodatie niet in dezelfde staat heeft achtergelaten als dat deze is aangetroffen en Esther Stevens hierdoor extra schoonmaakkosten heeft, komen deze kosten voor rekening van de klant.
7.38. De klant die tijdens de workation last en/of schade berokkent en/of dreigt te berokkenen aan andere deelnemers, Esther Stevens zelf, begeleiders en/of de locatie, kan door Esther Stevens van (voortzetting van) verdere deelname worden uitgesloten. Alle uit de hinder en de uitsluiting van de klant voortvloeiende kosten komen voor rekening van de klant, indien en voor zover de gevolgen van schade of last hem/haar kunnen worden toegerekend.
ANNULEREN RETREAT
7.39. Indien de klant de gereserveerde retreat wenst te annuleren is dit slechts mogelijk wanneer dit meer dan
8 weken voor aanvang van de retreat geschiedt.
7.40. In geval van annulering minder dan 8 weken voor aanvang van de retreat is restitutie van de reeds betaalde (aanbetalings-)factuur niet mogelijk.
7.41. Indien de klant een reeds gereserveerde en/of geboekte retreat tijdig annuleert, is de klant slechts de aanbetaling verschuldigd, tenzij anders overeengekomen.
7.42. In geval van annulering aan de kant van Esther Stevens zal de reissom gebruikt worden voor een volgende retreat (of een gedeeltelijke betaling indien de vervangende retreat een hogere prijs heeft) of kan de klant ervoor kiezen om de gehele reissom gerestitueerd te krijgen. Kosten van vliegtickets, opgenomen vakantiedagen en/of het afsluiten van verzekeringen worden niet door Esther Stevens vergoed.
ARTIKEL 8. BETALING
8.1. Zodra het aanbod door de klant is geaccepteerd, is ook de verplichting ontstaan tot betaling van het overeengekomen tarief.
8.2. Facturen dienen binnen 7 kalenderdagen na de factuurdatum betaald te zijn, behalve als er andere afspraken zijn gemaakt of op de factuur een andere betaaltermijn vermeld is. De werkzaamheden starten pas zodra de factuur volledig is voldaan. Een plek voor de retreat is ook pas definitief geboekt na volledige betaling van de factuur.
8.3. Facturen met betrekking tot losse coaching en/of inspriatiesessies dienen voldaan te zijn vóór aanvang van de volgende ingeplande sessie.
8.4. Esther Stevens biedt de klant de mogelijkheid om in vooraf overeengekomen termijnen te betalen. Indien de termijn betaling(en) niet-tijdig worden voldaan, is Esther Stevens bevoegd de werkzaamheden uit te stellen tot de betalingsachterstand is ingelopen.
8.5. Indien niet-tijdige betaling bij een langdurige opdracht van minimaal 3 maanden drie keer is voorgekomen, kan Esther Stevens besluiten de opdracht eenzijdig te beëindigen en/of de mogelijkheid tot termijnbetalingen op te heffen en is het resterende bedrag direct en in zijn totaliteit opeisbaar door Esther Stevens.
8.6. Als de klant niet-tijdig aan de betalingsverplichting voldoet, is de klant van rechtswege in verzuim zonder dat een verdere ingebrekestelling nodig is.
8.7. Bij een niet tijdige betaling is de klant, naast het verschuldigde bedrag vermeerderd met de wettelijke (handels)rente, verplicht tot een volledige vergoeding van zowel buitengerechtelijke als gerechtelijke incassokosten welke ten minste 15% van het factuurbedrag met een minimum van €150,- bedragen. In geval van een niet-B2B klant worden de wettelijke BIK-tarieven in rekening gebracht.
8.8. In geval van liquidatie, faillissement, beslag, surseance van betaling of overlijden aan de zijde van de klant zijn de vorderingen van Esther Stevens onmiddellijk opeisbaar.
8.9. In aanvulling op artikel 8.8 heeft Esther Stevens het recht de uitvoering van de werkzaamheden of het nog niet uitgevoerde gedeelte daarvan, zonder ingebrekestelling of rechterlijke interventie te beëindigen of op te schorten, zonder recht op vergoeding van schade voor de klant die hierdoor mocht ontstaan.
8.10. Alle door Esther Stevens geleverde producten en/of diensten blijven eigendom van Esther Stevens totdat alle door de klant verschuldigde bedragen aan Esther Stevens zijn betaald.
8.11. De klant kan bezwaren tegen de door Esther Stevens verzonden facturen uiterlijk binnen vijf dagen na factuurdatum schriftelijk aan Esther Stevens kenbaar maken. Na ontvangst van het bezwaar zal Esther Stevens een onderzoek instellen naar de juistheid van het factuurbedrag. Bezwaren tegen verzonden facturen schorten de betalingsverplichting van de klant niet op.
ARTIKEL 9. INTELLECTUEEL EIGENDOM
9.1. Alle intellectuele eigendomsrechten op alle geleverde diensten, producten, documentatie en/of materialen berusten bij Esther Stevens tenzij anders is overeengekomen. Het is de klant in geen enkel geval toegestaan de geleverde diensten, producten, documentatie en/of materialen, te verveelvoudigen, doorverkopen, openbaar te maken en/of aan derden ter beschikking te stellen, behalve als schriftelijk anders is overeengekomen.
9.2. De intellectuele eigendomsrechten op door Esther Stevens ontwikkelde voortbrengselen van de menselijke geest, zijn en blijven exclusief eigendom van Esther Stevens tenzij de rechten worden afgekocht of anders is overeengekomen.
9.3. Esther Stevens is niet verantwoordelijk voor de informatie en/of content die via de klant met Esther Stevens wordt gedeeld of ter beschikking is gesteld. Indien de door de klant aangeleverde informatie en/of content op een manier inbreuk maakt op rechten van derden en/of in strijd is met de geldende wet- en regelgeving, zal de klant Esther Stevens vrijwaren van enige aanspraken op schadevergoeding die derden eisen als gevolg van dit handelen van de klant.
9.4. Iedere handeling die in strijd is met dit artikel wordt gezien als inbreuk op het auteursrecht waarbij Esther Stevens recht heeft op een vergoeding ter hoogte van minimaal tweemaal de door Esther Stevens gehanteerde licentievergoeding voor een dergelijke vorm van gebruik zonder het recht op enige schadevergoeding te verliezen.
ARTIKEL 10. DUUR OVEREENKOMST EN BEËINDIGING
10.1. De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, behalve als uit het aanbod anders voortvloeit of als partijen uitdrukkelijk en schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt.
10.2. De klant kan de overeenkomst niet tussentijds opzeggen, behalve als dit expliciet is toegestaan.
10.3. Beide partijen mogen de overeenkomst alleen ontbinden als de andere partij na een deugdelijke schriftelijke ingebrekestelling niet aan de verplichtingen voldoet. In ieder geval moet er een redelijke termijn zijn gesteld om de tekortkoming te herstellen.
10.4. In uitzondering op artikel 10.3. kan Esther Stevens de overeenkomst zonder ingebrekestelling en zonder rechterlijke tussenkomst door schriftelijke kennisgeving direct geheel of gedeeltelijk beëindigen als zich een dringende reden voordoet waaronder in ieder geval wordt begrepen dat:
- surseance van betaling aan de klant is verleend;
- het faillissement van de klant is uitgesproken;
- het vermoeden bestaat dat de klant niet aan de betalingsverplichting kan (blijven) voldoen en terugkerende betalingsproblemen;
- de klant handelt in strijd met de openbare orde, goede zeden en/of wet- en regelgeving;
- de klant inbreuk maakt op rechten van derden;
- de klant handelt in strijd met een verplichting die voortkomt uit de overeenkomst;
- de klant niet reageert op correspondentie per e-mail, telefoon en/of schriftelijk al dan niet per aangetekend schrijven en redelijke richtlijnen en/of aanwijzingen van Esther Stevens negeert;
- er voor Esther Stevens aanwijzingen en/of (nieuwe) feiten en omstandigheden zijn dat Esther Stevens zich niet (meer) naar beste kunnen kan inzetten, bijvoorbeeld vanwege een vertrouwensbreuk met de klant, om de werkzaamheden uit te voeren.
10.5. Esther Stevens zal, indien de overeenkomst wordt beëindigd vanwege een situatie uit artikel 10.4 het resterende bedrag voor de werkzaamheden aan de klant retourneren maar nooit verplicht zijn om een schadevergoeding aan de klant te betalen.
10.6. Als Esther Stevens op het moment van de beëindiging zoals genoemd in dit artikel al betalingen met betrekking tot de werkzaamheden heeft ontvangen, zullen deze betalingen niet met terugwerkende kracht worden terugbetaald. Daarnaast blijven bedragen die Esther Stevens vóór de ontbinding aan de klant heeft gefactureerd nog steeds verschuldigd en worden op het moment van de ontbinding direct opeisbaar.
ARTIKEL 11. AANSPRAKELIJKHEID
11.1. De klant is en blijft altijd zelf verantwoordelijk voor het uitvoeren en/of toepassen van kennis, handelingen en/of adviezen die door Esther Stevens tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden worden medegedeeld. Daarnaast erkent de klant dat eventueel resultaat niet direct zicht- en meetbaar zal zijn en dat eventuele resultaten afhankelijk zijn van de inzet van de klant.
11.2. Indien Esther Stevens op enige wijze aansprakelijk wordt gesteld voor schade, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot de vergoeding van directe schade tot maximaal tweemaal het overeengekomen tarief voor de betreffende diensten. Dit bedrag is in ieder geval altijd beperkt tot maximaal het bedrag wat de verzekeraar in het betreffende geval aan Esther Stevens uitkeert. Als er sprake is van een duurovereenkomst, is de aansprakelijkheid beperkt tot maximaal tweemaal het bedrag van de door de klant betaalde facturen in de periode dat de schade is ontstaan.
11.3. De klant heeft pas recht op een schadevergoeding als de klant Esther Stevens heeft gewezen op de toerekenbare tekortkoming en/of onrechtmatige gedraging tegenover de klant door middel van een ingebrekestelling. In de ingebrekestelling dient de klant Esther Stevens een redelijke termijn te geven om de tekortkoming te herstellen en/of alsnog na te komen. Alleen wanneer Esther Stevens niet heeft voldaan aan herstel en/of nakoming, heeft de klant mogelijk recht op een schadevergoeding. Als de nakoming en/of het herstel blijvend onmogelijk is, geldt het vereiste van een ingebrekestelling niet.
11.4. In aanvulling op artikel 11.2 is Esther Stevens alleen aansprakelijk voor directe schade zoals de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, eventuele redelijke kosten die de klant moet maken om de schade te laten herstellen en redelijke kosten die gemaakt dienen te worden ter voorkoming of beperking van de schade voor zover de klant kan aantonen dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in dit artikel.
11.5. Esther Stevens is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, met uitzondering van situaties waarin de schade te wijten is aan opzet of grove schuld aan de kant van Esther Stevens.
11.6. Esther Stevens is in ieder geval nooit aansprakelijk voor indirecte of gevolgschade zoals gemiste besparingen, misgelopen winst, kosten voor juridische bijstand, verlies van klanten, herstelkosten, schade door bedrijfsstagnatie en voor schade ontstaan door verlies van de gegevens uit artikel 5.3 bij het uitvoeren van de werkzaamheden of wanneer Esther Stevens is uitgegaan van door of namens de klant verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
11.7. De klant vrijwaart Esther Stevens tegen alle aanspraken van derden, kosten daarbij inbegrepen, die op welke manier dan ook samenhangen met werkzaamheden die Esther Stevens in het kader van de overeenkomst heeft verricht.
ARTIKEL 12. ONDERBREKING VAN DE WERKZAAMHEDEN EN OVERMACHT
12.1. Esther Stevens is niet gehouden aan de verplichting tot het uitvoeren van de werkzaamheden als de nakoming ervan onmogelijk is geworden door overmacht. Onder overmacht wordt een situatie verstaan waarin partijen redelijkerwijs geen invloed op uit kunnen oefenen zoals ziekte, een pandemie, ongevallen, brand, bedrijfsstoringen en overheidsmaatregelen.
12.2. Indien zich een situatie zoals genoemd in artikel 12.1 voordoet, of andere omstandigheden plaatsvinden waardoor de werkzaamheden tijdelijk niet uitgevoerd kunnen worden, worden de verplichtingen opgeschort zolang partijen niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen. Partijen zoeken in een dergelijke situatie samen naar een oplossing. Indien de overmacht meer dan 90 dagen heeft geduurd, zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst schriftelijk te ontbinden. De tot dan toe gemaakte kosten en gewerkte uren worden onmiddellijk opeisbaar.
12.3. Esther Stevens is bij het uitvoeren van de werkzaamheden in sommige gevallen afhankelijk van de medewerking, diensten en leveranties van derden waar Esther Stevens geen invloed op kan uitoefenen. Esther Stevens kan daarom niet aansprakelijk gesteld worden voor schade in geval van een situatie waarbij de schade te wijten is aan een derde partij waarmee Esther Stevens een overeenkomst is aangegaan.
12.4. In geval van een zakelijke overeenkomst zijn partijen gehouden de werkzaamheden te verplaatsen en blijft de betalingsverplichting in stand.
ARTIKEL 13. OVERIGE BEPALINGEN EN TOEPASSELIJK RECHT
13.1. Als de klant in de opdracht bepalingen en/of voorwaarden opneemt die afwijken van, of niet voorkomen in, deze voorwaarden, dan zijn deze bepalingen en/of voorwaarden alleen bindend als Esther Stevens deze bepalingen en/of voorwaarden uitdrukkelijk schriftelijk heeft geaccepteerd.
13.2. Esther Stevens spant zich in om passende technische en organisatorische maatregelen te treffen om de (persoons-)gegevens te beveiligen tegen verlies en/of tegen enige vorm van onrechtmatig gebruik door derden. Zie hiervoor ook de privacyverklaring.
13.3. Partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij met betrekking tot de overeenkomst en de werkzaamheden hebben verkregen. Informatie is vertrouwelijk als dit door de andere partij wordt aangegeven of als dat blijkt uit redelijkheid en billijkheid.
13.4. Indien Esther Stevens in het voordeel van de klant afwijkt van de algemene voorwaarden, kan de klant daar geen rechten aan ontlenen.
13.5. Rechten en plichten die ontstaan uit de overeenkomst kunnen alleen van de klant op een andere partij worden overgedragen als Esther Stevens daar schriftelijk toestemming voor heeft gegeven.
13.6. Op alle overeenkomsten en deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
13.7. Partijen zullen eventuele conflicten eerst samen proberen op te lossen voordat zij een beroep zullen doen op de rechter.
13.8. Alle conflicten zullen worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waarin Esther Stevens is gevestigd, behalve als een wettelijke verplichting anders bepaalt.
versie: september 2023